سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امیر مؤمنان می فرمود : ای جویای دانش! دانشمند سه نشانه دارد : دانش وبردباری و سکوت . [امام صادق علیه السلام]
عاشقانه ها
درباره



عاشقانه ها


Hosein Kian

قیمت سانگ یانگ کایرون از سال 2011 تا 2013

یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های تولید خودرو در جهان، شرکت کره‌ای سانگ یانگ محسوب می‌شود. شرکتی که چهارمین شرکت خودروسازی کره جنوبی به حساب می‌آید. این شرکت در سال 1954 میلادی، تأسیس شده است و هم اکنون به عنوان زیرمجموعه شرکت هندی ماهیندرا در حال فعالیت است. کایرون یکی از محصولات کمپانی سانگ یانگ به شمار می‌آید که دارای طراحی چشم‌نوازی است و از دسته خودروهای شاسی‌بلند محسوب می‌شود. تولید خودرو کایرون از سال 2005 میلادی، آغاز شده و تا سال 2016 میلادی، در خط تولید این شرکت تولید قرار داشته است. فیس لیفت این خودرو در سال 2007 میلادی، تولید شده که با تغییراتی در ظاهر و آپشن‌ها همراه بوده و وارد بازار جهانی شده است. عرضه این خودرو در سال‌های 2012 و 2013 میلادی، توسط شرکت رامک خودرو که نمایندگی انحصاری سانگ یانگ در ایران محسوب می‌شود صورت گرفته است.  


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Hosein Kian 97/4/31:: 9:21 عصر     |     () نظر

قیمت‌گذاری دقیق خودرو با نرم‌افزار محاسبه قیمت خودرو همراه 

مکانیک

همیار مکانیک

تعیین قیمت خودرو یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انجام یک معامله صحیح و شفاف در بازار خودرو است و نرم‌افزاری که به همین منظور طراحی شده می‌تواند خریداران و فروشندگان را در انجام معاملات موفق در این بازار کمک کند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا و به نقل از سایت همراه مکانیک،  قیمت‌گذاری خودرو هم‌اکنون به یکی از تخصّص‌های بغرنج و پرحاشیه در بازار مبادلات اقتصادی تبدیل شده است. به‌ویژه و با توجه به نوسانات هر روزه نرخ ارز و آشفته بودن بازار خودرو، حقیقتا تعیین قمیت دقیق خودروها اعم از خودروهای وارداتی و تولید داخل به امری مشکل و کاملا تخصصی تبدیل شده است.

در حوزه‌های خرد و جزئی‌تر این میدان وسیع، خرید انواع خودرو دست دوم، که به سبب کاربری و تبادلات مداوم با نقد و نظرهای متفاوت و متنوّعی روبرو هستند، دچار پیچیدگی دو چندانی است. زیرا علاوه بر نوسانات نرخ ارز، مسائلی همچون استهلاک، آسیب‌دیدگی‌های خودرو، عمر قطعات مصرفی، اعتبار خدمات پس از فروش و هزینه‌های نگهداری، همه و همه از عواملی است که بر قیمت خودرو دست دوم تاثیرگذار است. لذا در جریان یک خرید و یا یک فروش موفّق، برگ برنده از آن کسی است که نحوه و درصد تأثیر هریک از این عوامل را به خوبی درک کرده و بتواند نزدیک‌ترین قیمت به قیمت واقعی خودرو را در مبادله مورد تأیید و توافق قرار دهد.

برای تعیین میزان اثرگذاری فاکتورهای مختلف بر قیمت خودرو به مثالهای زیر توجه کنید:

·         افت قیمت پژو 207 در ازای تعویض کاپوت: 2 میلیون و 500 هزار تومان

·         افت قیمت پژو پارس در ازای تعویض یک در: 1 میلیون و 300 هزار تومان

·         افت قیمت پژو 206 صندوقدار در ازای دستکاری کیلومتر تا 3 میلیون و 20 هزار تومان

اما این موضوع در مورد خودروهای لوکس اهمیت بیشتری نیز پیدا می‌کند. از لحاظ دید بازار مهمترین مشکلی که می‌تواند منجر به افت شدید قیمت خودرو شود، آسیب به بدنه خودروست که تعویض و یا تعمیر آن خواه بدون رنگ و خواه با رنگ منجر به کاهش قیمت خودرو می‌شود. رنگ و میزان رنگ‌شدگی شاخصه دوم در میزان افت است و رنگ شدگی بیشتر به معنای کاهش قیمت بالاتر خودرو می‌باشد. این اتفاق می‌تواند یک موضوع ساده در حد تصادف سطحی یا یک اتفاق جدی در حد ضربه به اتاق خودرو باشد که تبعات آن روی تعادل و عملکرد خودرو بسیار شدید است و تشخیص آن نمی‌تواند کار ساده‌ای باشد. به مثال‌های زیر دقت کنید:

·         افت قیمت کیا اسپورتیج در ازای دستکاری کارکرد تا 50هزار کیلومتر: 25 میلیون تومان

·         افت قیمت لکسوس nx در ازای تعویض کاپوت: بیش از 30 میلیون تومان

·         افت قیمت در ازای تعویض یک در سانتافه: بیش از  17 میلیون تومان

همان‌طور که از مثال‌های بالا مشخص است کوچکترین اشتباه در محاسبه قیمت خودرو، خریداران را با ضررهای جبران ناپذیری روبرو می‌کند.  در حقیقت مهارت محاسبه قیمت خودرو و یا در واقع مهارت کارشناسی قیمت خودرو، امری تعیین‌کننده در روند موفقیت در مبادلات بازار خودرو است. این مهارت محوری، یعنی اینکه هرکدام از طرفین مبادله و یا نمایندگان فنّی آن‌ها بتوانند با بررسی شرایط موجود هر خودرو، تراز کیفی آن را محاسبه کرده و میزان تأثیر عواملی مانند برند، کارکرد، مدل، خصوصیات ظاهری، هزینه‌های نگهداری و هزینه‌های خدمات پس از فروش را بر قیمت خودرو شناسایی و ارزش واقعی خودرو را تعیین کنند.

نرم‌افزار محاسبه قیمت خودرو همراه مکانیک مرجعی است که می‌توان مجموعه کاملی از فاکتورها را در آن به صورت یکجا مشاهده کرد و با انتخاب و به کارگیری آنها، تفاوت قیمت خودروها با شرایط مختلف و یا مشابه را مشخّص کرد. به جرأت می‌توان گفت که تقریباً کامل‌ترین لیست فاکتورهای مؤثّر در محاسبه قیمت خودرو در این نرم‌افزار در دسترس است.

مزیت این ابزار تعیین قیمت خودرو در این است که مهمترین فاکتورهای موثر بر قیمت خودرو دست دوم را لحاظ کرده و کاربر می‌تواند به راحتی میزان اثر فاکتورهای مختلف را بر قیمت خودرو مشاهده کند. عوامل متعددی نظیر سال ساخت، میزان کارکرد، رنگ، مدت باقیمانده از بیمه و میزان تعویض یا تعمیر قطعات داخلی و بدنه بر قیمت خودور تاثیر قابل توجهی می‌گذارند و اندازه‌گیری این اثر برای کاربران بسیار مشکل و بعضا غیرممکن است. اما با استفاده از ابزار قیمت‌گذاری خودرو در سایت همراه مکانیک می‌توانید قیمت خودروی مورد نظر خود را به طور دقیق مشخص کنید. مهمترین مزیت استفاده از سایت همراه مکانیک در مقایسه با دیوار و باما این است که قیمت خودرو در همراه مکانیک کاملا بر اساس معاملات انجام شده خودرو تعیین می‌شود نه بر اساس قیمتی که کاربران خودروهای خود را آگهی می‌کنند و در نتیجه از دقت بالایی برخوردار است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Hosein Kian 97/4/27:: 10:28 عصر     |     () نظر

قیمت ایمپین از سال 2007 تا 2008

ایمپین خودرو سواری خوب و با کیفیت (با توجه به قیمت آن) است که تا زمان فعالیت شرکت زاگرس خودرو توسط این شرکت توزیع می‌شد. این خودرو طراحی و تولید کشور مالزی است که در ایران طرفداران خاص خود را دارد. پس از توقف فعالیت شرکت زاگرس خودرو، تعدادی از این مدل 2008 که در گمرک چابهار مانده بود بعد از هشت سال ترخیص و در سال 2016 با وجود رقبای جدید و اتومات به دلیل کیفیت خوب آنها، در داخل به فروش رسید. این خودرو از سال 2001 تا سال 2008 در مالزی تولید می‌شد. با توجه به مدل‌های قدیمی میتسوبیشی و تبدیل آنها به پروتون‌ها، شرکت مالزی تصمیم گرفته است تولید ماشین خود را داشته باشد. Impian ،  یعنی "به حقیقت پیوستن رویا"، ممکن است این خودرو یک ماشین رویایی برای همه نباشد، اما اگر به دنبال یک ماشین خانواده خانوادگی ارزان قیمت باشید؛ مطمئنا این خودرو ارزش دیدن دارد. جایی که Impian شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد در تجهیزات استاندارد آن است، مانند کیسه های هوای جلو در دو طرف و جانبی، سیستم ترمز ABS، کنترل کشش، دزدگیر، قفل مرکزی از راه دور، آلیاژ بدنه، تهویه مطبوع، و پنجره ها و آینه ها که تمام آنها در  بدنه آن جای گرفته‌اند.



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Hosein Kian 97/4/26:: 7:31 عصر     |     () نظر

قیمت هافی لوبو از سال 89 تا 90

هافی لوبو یکی ازبهترین گزینه ها برای خانواده های کم جمعیت  است که انتظار دارند خودرویشان  مصرف سوخت پایین و قیمت مناسب داشته باشد و در عین حال  برای ترددهای شهری رانندگی لذت بخشی را تجربه کنند. هافی لوبو در سال 2002 در جمهوری خلق چین و هاربین تولید شد و در ایران از سال 1389 توسط شرک کرمان موتور مونتاژ می‌شود.

چیزی که نظر شما را در نگاه اول در هافی لوبو جلب می‌کند شکل مثلثی چراغ‌های عقب است. چراغ‌های  اصلی جلو  لوبو نیز زیبا طراحی شده‌اند و در پلت فرم 2008 روی این خودرو قرار داده شده‌اند. هافی لوبو مجهز به دو چراغ روی سپر است که یکی از چراغ‌ها بر اساس استانداردهای اروپایی به عنوان  چراغ عقب و دیگری به عنوان چراغ ایست عمل می‌نماید. هافی لوبو با طولی برابر 3.5متر، عرضی معادل 1.5 متر و ارتفاع 1.5متری خودرویی  با ابعاد کوچک و وزن کم در نظر گرفته می‌شود. با اینکه این خودرو مصرف سوخت کمی دارد و دارای آپشن‌هایی مانند کولر ، قفل مرکزی و ریموت کنترل، سیستم هشدار ضد سرقت، کیسه ایمنی هوا، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، گرم‌کن و برف پاک‌کن شیشه عقب، ترمز ABS و تنظیم ارتفاع چراغ جلو، اما از این خودرو استقبال چندانی نشده است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Hosein Kian 97/4/23:: 11:7 عصر     |     () نظر

قیمت بنز CL500 سال 2010 

بنز CL500 نسخه کوپه بنزهای کلاس S محسوب می شود. به همین دلیل تجهیزات و آپشن‌های این بنز کاملا منطبق بر چیزی است که در بنزهای کلاس S دیده ایم. بنز CL500 دو در را می توان یک خودروی اسپرت 4 نفره با ویژگی‌های کاملا لوکس و جوان‌پسند دانست.

کشیدگی و خطوط جذاب روی درها که شتاب خودرو را یادآوری می کنند، نوید یک سواری هیجان‌انگیز و مطمئن را می‌دهند. چراغ‌های جلو نیز همگام با خطوط بدنه کشیده و کمی به سمت بالا سوق داده شده‌اند. حجم‌دهی در سپر عقب فوق‌العاده طراحی شده است و گلگیرهای عقب نیز قوی و به شکلی غلوشده بیرون زده‌اند که البته کاملا با فاکتورهای زیبایی ماشین هماهنگ هستند. طول و عرض و ارتفاع بنز CL500 به ترتیب 1491، 1871 و 5095 میلی متر هستند. وزن آن نیز 1940 کیلوگرم می باشد و باک این مدل بنز 90 لیتر بنزین به اضافه 11 لیتر ذخیره در خود جای می‌دهد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Hosein Kian 97/4/15:: 12:0 عصر     |     () نظر
   1   2      >