سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چگونه کسی که برخی از آنچه را خداوند روزی اش ساخته، به او وام نمی دهد [یعنی انفاق نمی کند ]، محبّت پروردگارش را به کمال می رساند ؟ [حضرت مسیح علیه السلام]
عاشقانه ها
درباره



عاشقانه ها


Hosein Kian

 

اینکه چه ماشینی بگیرید، به خیلی مسائل ربط دارد. مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

- اینکه چقدر می‌خواهید هزینه کنید.


- اینکه می‌خواهید ماشین را نگه دارید یا بعداً بفروشید؟ (مثلاً ماشینی مثل پراید خیلی خوب فروش می‌رود. اما اگر شما تیبا بخرید، بعداً ممکن است در فروش آن به مشکل بربخورید)

- اینکه روحیات شما با کدام نوع ماشین‌ها سازگارتر است. (مثلاً ممکن است شما ماشین کوچکی مثل 206 را ترجیح بدهید به ماشین بزرگی مثل پژو پرشیا. یا اینکه مثل بنگاه‌دارها بگویید کلاس پرشیا بسیار بیشتر از 206 است)

- اینکه از ماشین چه انتظاراتی دارید. (ماشینی می‌خواهید که فقط راه برود؟ یا اینکه آرامش می‌خواهید؟ مثلاً تمام کسانی که در 206 نشسته‌اند می‌دانند که این ماشین کوچک‌ترین ترک‌های خیابان را هم لمس می‌کند و دائم شما در حال بالا و پایین پریدن هستید! پراید و تیبا و L90   هم همینطور. اما پرشیا آنقدر نرم با شما رفتار می‌کند که احساس نمی‌کنید که در دست‌انداز افتاده‌اید. یا نفوذ نکردن هوای سرد و گرم به داخل ماشین چقدر برایتان مهم است!؟ مثلاً من در پراید خواهر یا برادرم همیشه یخ می‌زدم! اما در پرشیا حتی بدون بخاری هوا خیلی طبیعی است)

- مصرف سوخت ماشین چقدر برایتان مهم است؟ (اگر خیلی با ماشین کار دارید، باید بدانید که ماشین مورد نظر شما چقدر سوخت مصرف می‌کند؟ مثلاً پرشیا اینطور که می‌گویند یکی از پرمصرف‌ترین‌هاست. اما 206 و پراید، به خاطر سبک‌تر بودن مصرف کمتری دارند)

- دوگانه می‌خواهید یا تک‌سوز؟ (به نظر من بهتر است دوگانه بگیرید. البته حواستان باشد که «پایه گازسوز» باشد. یعنی موتور برای سوختن گاز بهینه شده باشد نه اینکه موتوری که بنزینی بوده را گاز در آن بسوزانند)

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Hosein Kian 96/5/23:: 8:52 عصر     |     () نظر