سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بر دوستش خُرده گیری کند [و بخواهد مو را از ماست بکشد]، دوستی اش گسسته می شود . [امام علی علیه السلام]
عاشقانه ها
درباره



عاشقانه ها


Hosein Kian

تندر 90، ال 90 و رنو لوگان، هر سه، اسم یک خودروی سدان کوچک خانواده از محصولات رنوی فرانسه می­‌باشند که به واسطه تعامل دو خودروسازی بزرگ داخلی یعنی سایپا و ایران خودرو و نظارت نماینده ایرانی شرکت رنو (رنوپارس) در ایران از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار است و به همین دلیل با افزایش تقاضا در بازار مواجه شده است. تندر 90 از موتوری 1.6 لیتری 16 سوپاپ بهره می­‌برد که 105 اسب بخار قدرت دارد. این خودرو در 3 تیپ اصلیE 0، E1 و E2 که هر یک شامل چند تیپ نیز می‌باشند، در ایران ارائه شده است، که برای تیپ E2 گیربکس اتومات آن نیز موجود است.

 

خودروی تندر 90 از داخل کابین و صندوق عقب بزرگی برخوردار است. فضای بسیار مناسب داخل خودرو و ارتفاع سقف آن اجازه می‌­دهد که حتی با قد بلند هم روی صندلی این خودرو راحت بنشینید. در ساخت داخل اتاق این خودرو از مواد با کیفیت پایین استفاده شده است. این خودرو دارای صندلی‌­های خشکی است، که می­‌تواند در سفرهای طولانی باعث ناراحتی شود. از تجهیزات داخل مدل فول این خودرو می­‌توان به شیشه برقی تمام سرنشینان، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع و گودی کمر، بلندگوی جلو و عقب، آیینه‌­های جانبی برقی با گرمکن و نمایشگر اطلاعات سفر اشاره کرد که همانگونه که گفته شد این امکانات فقط برای تیپ E2 موجود است.

 

در این کلاس کمترین خطوط منحنی شکل را خودروی L90 داراست تا تولید آن به دلیل راحتی در ساخت، ارزان و آسان باشد، که این امر کمی بر روی ظاهر خودرو تاثیر گذاشته است. شاید کم­تر کسی ظاهر L90 را کاملا بپسندد اما این مورد سلیقه شخصی می‌­باشد. این خودرو ظاهر زمخت­تری نسبت به سایر خودروهای سدان کوچک دارد که این ویژگی بیشتر در قسمت عقب خودرو به چشم می­‌آید. در نمای جلوی L90 از چراغ­‌های مستطیل شکل برخوردار است. جلو پنجره که بر روی آن آرم شرکت رنو وجود دارد. دو خط طولی که از لبه­‌ی بالایی کاپوت به دو طرف جلو پنجره کشیده شده است. در نمای جانبی نیز طراحی ساده یک خودروی سدان مشاهده می­‌شود.

 

 

شاید در ابتدا، صدای بسیار کم موتور و همچنین لرزش بسیار ناچیز بدنه در مواقعی که خودرو را متوقف نموده‌اید، شما را به اشتباه بیندازد تا دوباره تلاش به استارت زدن خودرو کنید. البته این صدای کم تا دور موتور RPM 3000 ادامه دارد، ولی بعد از آن می‌توانید به راحتی صدای موتور را گوش کنید. این موضوع باعث می‌شود که شما در ترافیک با آرامش بیشتری رانندگی کنید. سواری نرم و بدون ضربه و تکان از خصوصیات بارز این خودرو می‌باشد. خودروی تندر 90 ارتفاع بیشتری از سایر خودروهای هم سطح خود دارد و شایدبه همین دلیل باشد که بیش از سایر رقیبانش مانند 206 سرعت را به راننده نشان می‌دهد. زاویه کور در هنگام دور زدن و مخصوصاً دید بسیار کم آینه بغل را می توان از مشکلات اصلی این خودرو نامید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Hosein Kian 96/6/30:: 11:19 صبح     |     () نظر