سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن کس که بی دانش دست به کاری زند بیش از آنکه اصلاح کند تباه می سازد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
عاشقانه ها
درباره



عاشقانه ها


Hosein Kian

امروزه یکی از گزینه‌های پیش روی جوانان برای خرید خودرو، خودروهای اسپرت و کوپه است. این خودروها به‌طورمعمول دارای ظاهری اسپرت، به‌روز و جذاب بوده و همچنین دارای پیشرانه‌ای باقدرت زیاد، توانایی شتاب گیری بالا و مناسب فرمان دهی های سریع برای انجام حرکات تیز در حین رانندگی هستند. از میان معدود خودروهای کوپه‌ی موجود در بازار، خودروهای هیوندای نیز مورد استقبال و توجه بسیاری از طرف مردم و به‌خصوص قشر جوان جامعه قرارگرفته‌اند. خودروی هیوندای جنسیس کوپه و خودروی هیوندای ولستر دو خودروی کره‌ای از شرکت هیوندای است که بسیار نیز پرطرفدار هستند. 

اگرچه شاید مقایسه دو خودروی هیوندای جنسیس کوپه و هیوندای ولستر مقایسه‌ای باشد که از ابتدا نتیجه آن مشخص است ولی برای بررسی امکانات به‌کاررفته در دو خودرو که توسط شرکت هیوندای اولی به‌عنوان ‌یک خودروی مردانه و دومی به‌عنوان ‌یک خودروی دخترانه معرفی‌شده است چندان هم کار بدی نباشد. 

مقایسه هیوندای جنسیس کوپه و هیوندای ولستر ازنظر  طراحی

طراحی داخلی جنسیس کوپه

 

در مقایسه هیوندای جنسیس کوپه و هیوندای ولستر ازنظر طراحی بیرونی خودرو اولین چیزی که جلب‌توجه می‌کند جثه و ظاهر بسیار بزرگ طرح خودروی هیوندای جنسیس کوپه در مقایسه با رقیب خود یعنی ولستر است. در خصوص ابعاد این دو خودرو بایستی گفت که جنسیس کوپه با 4630 میلی‌متر طول و 1864 میلی‌متر عرض و هیوندای ولوستر با ابعاد طولی 4219 میلی‌متر و عرض 1791 میلی‌متر به‌طور چشمگیری با یکدیگر تفاوت ابعاد دارند و جنسیس کوپه بسیار بزرگ‌تر است. البته جلوپنجره و کاپوت هیوندای ولستر ظاهری قدرتمند به این خودرو بخشیده و طراحی جلوی آن باعث می‌شود که هیوندای ولستر نیز نسبتاً بزرگ به نظر برسد. یکی از مشهورترین پارامترهای مقایسه‌ای در میان این دو خودرو را می‌توان میزان خم ها و برآمدگی‌های خودروی هیوندای ولستر دانست که به‌طور مشهودی بیشتر از هیوندای جنسیس کوپه بوده و ظاهری اسپرت تر  برای این خودرو ایجاد کرده است. 
طراحی داخلی هیوندای ولستر 

در طراحی داخلی خودروی جنسیس کوپه همه‌چیز اسپرت و جذاب به نظر می‌رسند. همچنین تجهیزات داخل کابین برای راننده و سرنشینان در حد قابل‌توجهی مناسب در نظر گرفته‌شده است. هر دو خودرو دارای سانروف و همچنین سیستم تصویری هوشمند هستند. 

محیط داخلی خودروی جنسیس کوپه در مقایسه با هیوندای ولوستر از فضای بیشتری برای جلوی پای سرنشینان برخوردار است. همچنین ارتفاع سقف نیز نشیمن راحت‌تری برای سرنشینان عقب فراهم خواهد نمود. 

مقایسه هیوندای جنسیس کوپه و هیوندای ولستر ازنظر فنی

مقایسه هیوندای ولستر و هیوندای جنسیس کوپه

 

در مقایسه هیوندای جنسیس کوپه و هیوندای ولستر باید بدانیم که هیوندای جنسیس کوپه که طراحی سال 2010 کره جنوبی است مجهز به یک پیشرانه تنفس طبیعی6 سیلندر 24 سوپاپ با حجم 3800 سی‌سی است که قادر به تولید حداکثر 306 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه است. این خودرو همچنین مجهز به یک جعبه‌دنده 6 دنده‌اتوماتیک شیفت ترونیک زد اف بوده که قادر است خودرو را از حالت سکون در مدت‌زمان 5 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. در مقابل خودروی هیوندای ولستر که طراحی آن‌یک سال نسبت به رقیب خود یعنی هیوندای جنسیس کوپه جوان‌تر است مجهز به یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی16 سوپاپه با حجم 1600 سی‌سی است .

*************************
آیا می دانید با استفاده از خدمت  فروش فوری خودرو
 همراه مکانیک در هر ساعتی از روز در کمتر از 30 دقیقه میتوانید خودرو خود را به مناسب ترین قیمت ممکن به فروش برسانید

برای اطلاع بیشتر از جزئیات این خدمت اینجا کلیک کنید

*************************

این پیشرانه قادر به تولید 138 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه است. هیوندای ولستر نیز به یک جعبه‌دنده 6 دنده‌اتوماتیک مجهز است که توان رساندن خودرو به‌سرعت 100 کیلومتر را در مدت‌زمان 11 ثانیه خواهد داشت. با توجه به حجم پیشرانه‌هایی تعبیه‌شده بر روی این دو خودرو دیدیم که خودروی هیوندای جنسیس کوپه با توانایی بسیار بیشتری در شتاب‌گیری به‌طور قابل‌توجهی از هیوندای ولستر جلو خواهد بود. در مقایسه سرعت این خودرو نیز میزان حداکثر سرعت در خودروی هیوندای جنسیس کوپه 240 کیلومتر بر ساعت و در خودروی هیوندای ولستر 195 کیلومتر بر ساعت است پس با جرعت می توانیم بگوییم برنده مقایسه هیوندای جنسیس کوپه و هیوندای ولستر در این بخش هیوندای جنسیس می باشد.

در مقایسه هیوندای جنسیس کوپه و هیوندای ولستر ازنظر مصرف سوخت بایستی بدانید هیوندای جنسیس کوپه با مصرف سوخت ترکیبی 11.3 لیتر در 100 کیلومتر بسیار خوش‌خوراک‌تر از هیوندای ولستر است که مصرف سوخت ترکیبی آن 7.8 لیتر در 100 کیلومتر است. برای این مصرف بیشتر شما 15 لیتر ظرفیت باک بیشتر در هیوندای جنسیس کوپه در دسترس خواهید داشت و حجم باک جنسیس کوپه به 65 لیتر می‌رسد. در مقایسه مصرف سوخت این دو خودرو یک نکته کلیدی تفاوت وزن دو خودرو با یکدیگر است که هیوندای جنسیس کوپه با 1610 کیلوگرم و هیوندای ولستر با 1210 کیلوگرم وزن، تفاوتی در حد 400 کیلوگرم دارند.

 

هیوندای جنسیس کوپه

هیوندای ولستر

حجم موتور

3800 سی‌سی

1600 سی‌سی

موتور

6 سیلندر

4 سیلندر

حداکثر قدرت

306 اسب بخار

138 اسب بخار

جعبه‌دنده

اتوماتیک 6 سرعتِ

اتوماتیک 6 سرعتِ

شتاب 0 تا 100

5 ثانیه

11.5 ثانیه

حداکثر سرعت

245 کیلومتر بر ساعت

240 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی

11.3 لیتر

7.8 لیتر

حجم باک

65 لیتر

50 لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو 3

-

آپشن های رفاهی

مقایسه هیوندای ولستر و هیوندای جنسیس کوپه

در مقایسه هیوندای جنسیس کوپه و هیوندای ولستر باید بدانیم که در هر دو خودرو سیستم‌های اضافه و آپشن ها و امکاناتی مانند سیستم صوتی تصویری راه نمایشگر از چندمنظوره، سیستم آینه‌های الکتروکرومیک و سانروف وجود دارد. در مقایسه خودرو هیوندای جنسیس کوپه و هیوندای ولوستر می‌توان گفت که هر دو خودرو امکانات و آپشن های مختلفی بهره می‌برند ولی درصورتی‌که بخواهیم به‌طور تخصصی آپشن ها و امکانات این دو خودرو را بررسی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که اندکی قدیمی هستند .در مقایسه هیوندای جنسیس کوپه و هیوندای ولستر ازلحاظ تجهیزات و آپشن های اضافه می‌توان گفت شاید هر دو خودرو امکانات خوب و نه عالی را به همراه دارند که در ادامه به بررسی تفصیلی آن‌ها خواهیم پرداخت .

تجهیزات

هیوندای جنسیس کوپه

هیوندای ولستر

چراغ

 

مه شکن جلو - چراغ‌های LED مخصوص روز

سیستم‌های مولتی‌مدیا

سیستم صوتی Infinity باقابلیت پخش 6 CD وMP3 - آمپلی‌فایر 8 کاناله - 5 بلندگو مجهز به ساب ووفر و تیوتر - دارای پورت‌های AUX و USBو iPod

سیستم صوتی باقابلیت پخش CD و MP3 به همراه ورودی AUX و USB -آمپلی‌فایر و ساب‌ووفر

صفحه‌نمایش

 

صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچی - نویگیشن

رینگ‌ها

18 اینچ

رینگ‌های 17 اینچی

آینه

آینه‌های الکتروکرومیک

آینه‌های جانبی تاشو برقی به همراه گرم‌کن -

تهویه مطبوع

اتوماتیک

اتوماتیک

صندلی

گرم‌کن صندلی‌های جلو - صندلی‌های عقب تا شونده و یکپارچه شدن با صندوق بار - پشت‌سری‌های فعال شونده

وکش چرمی صندلی‌ها - تنظیم برقی صندلی راننده - گرم‌کن صندلی‌های جلو

شیشه

 

سقف پانوراما

سیستم‌های هشداردهنده

- سیست ضد سرقت با امکان ورود بدون کلید - کامپیوتر سفری - کنترل اتوماتیک دما

سیستم Smart Key به همراه دکمه استارت

سایر امکانات

کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده‌ای - مجموعاً 6 کیسه هوا- کروز کنترل

2 کیسه هوا به‌صورت استاندارد و 6 کیسه هوا به‌صورت سفارشی- کروز کنترل - آینه‌های جانبی تاشو برقی به همراه گرم‌کن- سقف پانوراما - -  - BA - VSM - ESC

مقایسه‌ایمنی در هیوندای جنسیس کوپه و هیوندای ولستر

مقایسه هیوندای ولستر و هیوندای جنسیس کوپه

نوبتی هم که باشد نوبت می‌رسد به بررسی مسائل فنی در دو خودروی هیوندای جنسیس کوپه و هیوندای ولستر. در مورد خودروی هیوندای جنسیس کوپه بایستی گفت که این خودرو یک خودروی ایمن با تجهیزات ایمنی مناسب و همچنین احساس امنیت کافی برای راننده و سرنشینان محسوب می‌شود. در مورد تست ترمز هیوندای جنسیس کوپه می‌توان گفت اگرچه سیستم ترمز این خودرو با شتاب سرسام‌آور آن سازگاری مناسبی ندارد اما همچنان ترمز و شتاب معکوس مناسبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. البته سیستم ترمز ضد قفل یا همان ABS نیز در بسیاری از موارد به کمک‌راننده خواهد آمد. وجود 8 کیسه هوا در خودرو  علاوه بر ایجاد ایمنی برای سرنشینان احساس امنیت خوبی را برای راننده و سرنشینان در کابین خودرو ایجاد می‌نماید.

این خودرو علاوه بر سیستم‌های ایمنی مختلف و متعدد از سیستم EBD برای کنترل پایداری خودرو به‌صورت استاندارد و همچنین سیستم‌های TSC  و ESCبهره می‌برد.

در مقابل هیوندای ولستر نیز از 6 کیسه هوا و سیستم ترمز ضد قفل abs و همچنین سیستم کنترل پایداری خودرو EBD بهره می‌برد. به جرات می‌توان گفت خودروی هیوندای ولستر نیز یکی از خودروهای ایمن موجود در بازار است

تجهیزات

هیوندای جنسیس کوپه

هیوندای ولستر

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

سیستم کنترل باد لاستیک‌ها - سنسورهای عقب

 

کیسه هوا

کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده‌ای - مجموعاً 6 کیسه هوا-

2 کیسه هوا به‌صورت استاندارد و 6 کیسه هوا به‌صورت سفارشی

سیستم ترمز

ABS - EBD

HAC- ABS -   - BA - VSM - ESC

مقایسه تجربه رانندگی در دو خودرو

مقایسه هیوندای ولستر و هیوندای جنسیس کوپه

در مقایسه تجربه رانندگی در خودروی هیوندای جنسیس کوپه و هیوندای ولوستر می‌توان گفت که شتابگری هر دو خودرو به‌طور محسوس و قابل‌مشاهده‌ای باهم تفاوت دارند. در این نبرد هیوندا جنسیس کوپه با توجه به پیشرانه شیش سیلندر قوی‌تر و گیربکس همخوان‌تر با موتور شتاب بیشتری را عرضه خواهد کرد. در بخش فرمان پذیری می‌توان گفت که فرمان جنسیس کمی سنگین است ولی بازهم می‌توان روی تیز بودن این ماشین در پیچ‌ها حساب کرد. اما هیوندای ولسترکه  یک ماشین کوپه‌ی شهری طراحی‌شده است و فرمان پذیری بسیار نرم‌تر و بهتری نسبت به هیوندای جنسیس کوپه دارد.  فضای داخلی خودرو در هیوندای جنسیس کوپه همراه با فضای باز و بیشتر نسبت به هیوندای ولستر حس تسلط و رانندگی حرفه‌ای بیشتری به شما القا خواهد کرد.

کدام خودرو  برای شما مناسب‌تر است؟

مقایسه هیوندای ولستر و هیوندای جنسیس کوپه

با توجه به تفاوت قیمت قابل‌توجه بین هیوندای جنسیس کوپه و هیوندای ولستر درصورتی‌که با این تفاوت قیمت مشکلی نداشته باشید و نیاز به یک خودروی پرشتاب‌تر باقدرت بیشتر دارید حتماً بایستی خودروی هیوندای جنسیس کوپه را به‌عنوان گزینه اول خود انتخاب نمایید. جنسیس کوپه همچنین می‌تواند برای شما یک کابین و فضای صندوق‌عقب بزرگ‌تری را برای مسافرت‌ها فراهم نماید. اما توجه داشته باشید افزایش قدرت موتور و شتاب خودرو برای شما در وهله اول باعث افزایش هزینه سوخت خواهد شد و درصورتی‌که یک خودروی جمع‌وجور و کوچک برای مسافرت‌های درون‌شهری خود بخواهید شاید خودروی جنسیس کوپه یک خودروی اضافه به‌حساب بیاید و می‌توانید به‌جای آن خودروی هیوندای ولستر را انتخاب نمایید. در مورد به‌روز بودن هر دو خودرو نمی‌توان گزینه قطعی را اعلام نمود چراکه سال طراحی هیوندای جنسیس کوپه و هیوندایی ولستر یک سال بیشتر باهم تفاوت ندارند.

خرید کدام خودرو منطقی‌تر است؟

مقایسه هیوندای ولستر و هیوندای جنسیس کوپه

در مرحله اول بایستی گفت که هر دو خودرو جزو خودروهای وارداتی بازار خودرو هستند و می‌توان گفت که نوسانات نرخ ارز بر هر دو می‌تواند به‌صورت یکسان تأثیرگذار باشد. ازاین‌جهت به لحاظ افزایش نرخ ارز بایستی گفت که هر دو خودرو شرایط خرید مناسب و منطقی برای سرمایه‌گذاری نیز به‌حساب می‌آیند.

ولی در مرحله بعد بایستی بگوییم که هم هیوندای جنسیس کوپه و هم هیوندای ولوستر از خودروهایی هستند که چندان به‌اصطلاح بورس بازار نبوده و بازار دست‌دوم خوبی را ایجاد نمی‌کنند بنابراین برای خریدوفروش‌های بعدی شاید کمی مشکل داشته باشید. همچنین با توجه به افزایش نرخ سوخت شاید مصرف بالای هیوندای جنسیس کوپه نسبت به هیوندای ولستر شرایط منطقی و معقول را برای خرید این خودرو فراهم نکند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Hosein Kian 98/1/27:: 9:55 عصر     |     () نظر

سالهاست که خودروهای شرکت هیوندای در خیابان های ایران نام درخشانی را برای خود به جای گذاشته اند. مدلهای مختلف هیوندای همه و همه سابقه خوبی در ذهن مشتریان ایرانی داشته  و در سالهای اخیر با ورود هیوندای سوناتا ، آزرا ، جنسیس و خودروهای مشابه آن از شرکت هیوندای ، نام هیوندای با محصولات لوکس در ذهن مشتریان پیوند خورده است. امروزه خودروهای هیوندایی در ذهن مشتریان در کنار خودروهای اروپایی مانند مرسدس بنز و بی ام دبلیو جای گرفته است. این خودرو ها علاوه بر زیبایی، استهلاک پایین و عمر بالا، امکانات و آپشن های زیاد، بازار دست دوم خوبی را نیز برای خود فراهم کرده اند.

    *************************
آیا می دانید با استفاده از خدمت   فروش فوری خودرو
    همراه مکانیک در هر ساعتی از روز در کمتر از 30 دقیقه میتوانید خودرو خود را به مناسب ترین قیمت ممکن به فروش برسانید

برای اطلاع بیشتر از جزئیات این خدمت اینجا کلیک کنید

*************************

دو مورد از این خودرو های محبوب را می توان خودروی هیوندای اکسنت و هیوندای الانترا دانست. این دو خودرو اگرچه بسیار شبیه به هم به نظر می رسند اما تفاوت‌های اندکی نیز با هم دارند. برای بررسی جزئی‌تر بهتر است بخش های مختلف این دو  خودرو را به دقت با هم بررسی کنیم.

مقایسه هیوندای النترا و هیوندای اکسنت از نظر طراحی

طراحی داخلی هیوندای النترا

در طراحی خارجی این دو خودرو شباهت های بسیار زیاد و آشکاری وجود دارد و این مساله هم خانواده بودن این دو خودرو را به خوبی مشخص می نماید. ولی از تفاوت‌های آن ها نیز نمی توان گذشت. چراغ های جلوی هیوندایی النترا به وضوح بزرگتر از هیوندای اکسنت میباشد. این بزرگتر بودن همچنین در گلگیر ها، درب های خودرو و چرخ های النترا نیز دیده می شود. به طور کلی می‌توان گفت که هیوندای النترا برادر بزرگتر هیوندای اکسنت در طراحی ست. 
طراحی داخلی هیوندای اکسنت

اگر درب خودرو را باز کنیم  و سری به داخل کابین این دو خود را بزنیم دامنه شباهت ها تا داخل خود را نیز ادامه یافته است. اما تفاوت این دو خودرو در اینجاست که در هیوندای النترا با فضای اندکی بزرگتر در داخل کابین و طراحی به روز تر و زیباتر در داشبورد و دکمه ها و ادوات آن روبرو خواهیم شد. همچنین صفحه نمایشگر بزرگ در میانه داشبورد هیوندای النترا خودنمایی می کند که در هیوندای اکسنت وجود ندارد. در مورد فضای باز جلوی پای سرنشینان عقب نیز بایستی گفت که هیوندای النترا برای یک خانواده بزرگسال نیز مناسب است اما هیوندای اکسنت را میتوان برای یک خانواده با فرزندان کوچک مناسب دانست. و ممکن است در سفرهای برون شهری اندکی برای شما کم جا باشد.

مقایسه هیوندای النترا و هیوندای اکسنت از دید امکانات فنی

مقایسه هیوندا النترا و هیوندا اکسنت

پیشرانه هیوندای النترا یک موتور 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ با حجم 1800 سی سی بوده که در مقایسه با هیوندای اکسنت با موتور 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ با حجم 1600 سی سی قوی تر به نظر می رسد. موتور هیوندای النترا قادر به تولید نیروی برابر با 145 اسب بخار می باشد در حالی که در هیوندای اکسنت نیروی تولیدی توسط پیشرانه موتور 137 اسب بخار خواهد بود.

مصرف سوخت هیوندای النترا سه دهم لیتر کمتر از هیوندای اکسنت بوده که دلیل آن را می توان خودروی بزرگ تر و پرقدرت تر آن دانست. در بخش انتقال قدرت هیوندای النترا به وضوح قوی تر از هیوندای اکسنت است چرا که در هیوندای النترا از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و در هیوندای اکسنت از گیربکس 4 سرعته اتوماتیک استفاده شده است. ماکسیموم سرعت در هیوندای النترا 200 کیلومتر بر ساعت و در هیوندای اکسنت 185 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

 

هیوندای النترا

هیوندای اکسنت

حجم موتور

1800 سی سی

1600 سی سی

موتور

4 سیلندر خطی 16 سوپاپ

4 سیلندر خطی 16 سوپاپ

حداکثر قدرت

148 اسب بخار

128 اسب بخار

جعبه دنده

اتوماتیک 6 سرعته

اتوماتیک 4 سرعته

شتاب 0 تا 100

10.2 ثانیه

11.5 ثانیه

حداکثر سرعت

200 کیلومتر برساعت

185 کیلومتر برساعت

مصرف سوخت ترکیبی

6.4 لیتر در صد کیلومتر

6.8 لیتر در صد کیلومتر

حجم باک

48 لیتر

43 لیتر

استناندارد آلایندگی

یورو 5

یورو 5

مقایسه آپشن ها

مقایسه هیوندا النترا و هیوندا اکسنت

اگر به مقایسه هیوندای النترا و هیوندای اکسنت از نظر امکانات و آپشن ها بپردازیم قطعا باز هم به این نتیجه خواهیم رسید که این دو خودرو مانند دو برادر هستند فقط با این نکته که النترا را می توان برادر بزرگتر دانست و از آپشن هایی کمی بیشتر از اکسنت برخوردار است . در ادامه به بررسی جزئی تر این امکانات می پردازیم .

تجهیزات

هیوندای النترا

هیوندای اکسنت

چراغ

مه شکن جلو- چراغ های مخصوص روز (روش و خاموش شدن اتومات چراغ ها سفارشی)

مه شکن جلو

سیستمهای مولتی مدیا

رادیو ‌CD با 6 بلندگو / BSU-XUA-AMW/3PM/DC / بلوتوث 

رادیو با 6 بلندگو / CD/MP3 / WMA-AUX-USB / بلوتوث

صفحه نمایش

نمایشگر 7 اینچی سفارشی با نویگیشن / دوربین عقب سفارشی

-          

رینگ ها

15 اینچ آلومینیومی

14 اینچ آلومینیومی

آینه

آینه های تاشوی برقی با گرمکن

آینه های تاشوی برقی با گرمکن

تهویه مطبوع

دستی (اتومات سفرشی)

دستی

صندلی

صندلی برقی راننده / روکش چرمی سفارشی / کمربندهای پیش کشنده / گرمکن صندلی های جلو و عقب سفارشی

روکش چرمی سفارشی / کمربندهای پیش کشنده

شیشه

سقف پانوراما و سانروف سفارشی

بالابرها ی جلو و عقب برقی - سانروف سفارشی

سیستم های هشدار دهنده

دوربین عقب سفارشی

-          

سایر امکانات 

کیسه های هوا راننده / سرنشین / پرده ای / جانبی جلو -  کامپیوتر سفر / کروز کنترل- قفل مرکزی / ریموت کنترل / ورود بدون کلید / ایموبیلایزر پیشرانه- فرمان (با نیروی کمکی) برقی با تنظیم ارتفاع / دکمه های کنترل سیستم صوتی روی فرمان

کیسه های هوا راننده / سرنشین / پرده ای / جانبی جلو -EBD-VSM-ESC-TCS-ABS-OCS- کامپیوتر سفر (کروز کنترل و سیستم کمکی حرکت در سربالایی سفارشی) - قفل مرکزی / ریموت کنترل / ورود بدون کلید / ایموبلایزر پیشرانه –  فرمان (با نیروی کمکی) برقی با تنظیم ارتفاع / دکمه های کنترل سیستم صوتی روی فرمان

مقایسه ایمنی

مقایسه هیوندا النترا و هیوندا اکسنت

هیوندای اکسنت در تست تصادف از بنیاد ایمنی بزرگراه های آمریکا موفق به کسب 4 ستاره از 5 ستاره گردید.اما خودروی هیوندای النترا توانست بیشترین امتیاز یعین تعداد 5 ستاره را از این موسسه دریافت نماید . که در این مرحله النترا را یک پله بالاتر قرار می دهد .

در مقایسه هیوندای النترا و هیوندای اکسنت از لحاظ تجهیزات ایمنی بایستی گفت که متأسفانه هیچ یک از این دو خودرو از تجهیزات ایمنی مدرن و به روز که در رده های مشابه خودروسازهای دیگر دنیا موجود است استفاده نمی‌کنند. در هیچ کدام از این دو خودرو خبری از سیستم تشخیص نقطه کور،  سیستم سیستم هشدار برخورد از جلو با اجسام ثابت ، انسان و حیوان،  سیستم هشدار خروج از خط جاده،  سیستم هشدار وجود خودرو در پشت سر نیست.

****************************
اگر برای خرید خودرو دست دوم دچار ابهام یا سر در گمی هستید مشاوران متخصص همراه مکانیک برای رسیدن به یک انتخاب مناسب با شرایط شما در کنارتان هستند.

برای تماس با مشاوران متخصص همراه مکانیک اینجا کلیک کنید.

****************************

این شرکت در مورد خودرو هیوندا النترا و هیوندای اکسنت تنها به تجهیزات ابتدایی مانند کیسه های هوا سیستم ترمز ضد قفل، سیستم های کنترل کشش و حفظ پایداری الکترونیکی بسنده کرده است. در ضمن نداشتن دوربین دنده عقب در هیوندای اکسنت یک ضعفف نسبت به هم رده ای خود یعنی هیوندای النترا قلمداد می شود. در کل می‌توان گفت که این دو خودرو نسبت به خودروهای تولید داخل خودروهای مجهز تری محسوب  شده ولی در برابر رقبای خارجی خود ضعیف تر هستند.

تجربه رانندگی بهتر در کدام یک اتفاق می افتد ؟

مقایسه هیوندا النترا و هیوندا اکسنت

در مورد مقایسه هیوندای النترا و هیوندای اکسنت از لحاظ تجربه رانندگی بایستی گفت تقریباً تجربه مشابهی در رانندگی بین دو خودرو وجود دارد و چندان تفاوتی مشاهده نخواهید کرد. حس رانندگی هر دو خودرو بسیار مشابه بوده و هیچ کدام لذت رانندگی را به شما انتقال نخواهد داد. هر دو خودرو از لحاظ نرم بودن در جاده های درون شهری و برون شهری تقریباً یکسان عمل می کند. یکی از تفاوت هایی که در بین هیوندای النترا هیوندا اکسنت مشهود است صدای موتور در خودروی هیوندای اکسنت در هنگام شتاب گیری است که به دلیل ضعیف تر بودن پیشرانه طبیعی می باشد. یک نکته دیگر در خودروی هیوندای اکسنت جالب توجه است و آن این که با وجود تفاوت کیفیت متریال استفاده شده در کابین اکسنت نسبت به النترا باز هم تجربه لذت بخشی از سواری در این سدان سایز کوچک خواهید داشت .

 

خرید منطقی تر کدام است ؟

مقایسه هیوندا النترا و هیوندا اکسنت

با توجه به بررسی هایی که در بالا صورت گرفت خرید هیوندای النترا از لحاظ امکانات و تجهیزات می‌تواند خرید منطقی تری باشد ولی مسئله تفاوت قیمتی بین دو خودروی هیوندای النترا و هیوندای اکسنت است. ممکن است این تفاوت قیمت برای شما چندان صرفه اقتصادی نداشته باشد.

کدام خودرو مناسب خرید ما میباشد؟

مقایسه هیوندا النترا و هیوندا اکسنت

در پاسخ به این سوال باید گفت اگر تفاوت قیمت بین هیوندای النترا و هیوندای اکسنت برای شما چندان اهمیت ندارد شاید به جرات بتوان گفت که هیوندای النترا خودروی به روز تر و بهتری نسبت به هیوندای اکسنت می باشد ولی برخی افراد معتقدند تفاوت چندان محسوسی بین این دو خودروی هم رده وجود ندارد و بنابراین تفاوت قیمت بین آنها نیز ارزش پرداخت نخواهد داشت.

اگر اهل سفر و گشت و گذار هستید به طور قطع خودروی هیوندای النترا خودروی راحت تری از لحاظ فضای داخلی کابین بوده همچنین قابلیت مسیریابی با استفاده از صفحه نمایشگر جلوی داشبورد خودرو برای شما فراهم خواهد بود. موتور پرقدرت در هیوندای النترا نسبت به هیوندای اکسنت نیز به احتمال زیاد در مسیر های برون شهری برای شما بهتر خواهد بود.



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Hosein Kian 98/1/22:: 3:58 عصر     |     () نظر