سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ شما نزد خداوند، نیکْ کردارترینِ شماست . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
عاشقانه ها
درباره



عاشقانه ها


Hosein Kian

2015                                                                                                                                                                        255 میلیون

2016

NX 2016 300H -سقف فلزی ،2کلید (سیستم کمکی پارک و صندوق عقب)،2گرمکن                                                   260 میلیون

NX 2016 300H-سقف فلزی ، 3کلید (سیستم کمکی پارک، صندوق عقب و گرمکن فرمان)، 3گرمکن 2سردکن                                280 میلیون

2017

سقف پانوراما، 4 کلید(دوربین 360، سنسور پارک جلو و عقب، صندوق برقی                                                                            310 میلیون

 

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Hosein Kian 96/7/15:: 8:58 عصر     |     () نظر

روغن موتور خودرو را کی تعویض کنیم؟

شاید بار‌ها شنیده باشید که فلان روغن موتور را در 5000 کیلومتر یا 10000 کیلومتر باید تعویض کرد. ملاک این زمان کارکرد چیست؟ و به چه دلیل این زمان برای روغنهای مختلف متفاوت است. این نوشته به شما که احتمالا خودرویی زیر پایتان دارید کمک خواهد کرد ضمن کسب اطلاعات لازم در خصوص موارد تاثیر گذار در تعویض روغن; زمانی که روغن موتور دستگاه باید تعویض شود و... آگاه شوید و خانواده را بدون خودرو نگذارید!


 تصویر روغن موتور خودرو را کی تعویض کنیم؟

روغن از زمان شروع کار موتور در معرض اکسیده شدن و تجزیه حرارتی و آب و سوخت خام قرار دارد. لدا روغن پایه آن شروع به آلوده شدن و از دست دادن کیفیت خود می‌نماید. از طرفی مواد افزودنی آن نیز رفته رفته مصرف می‌شوند. مثلا مواد افزودنی پاک کننده ظرفیت معینی برای جذب و معلق نگه داشتن ذرات دارد. جالب است بدانید به ازای مصرف یک لیتر بنرین، یک لیتر آب تولید می‌شود که مقداری از آن به صورت بخار از اگزوز خارج می‌شودو مقداری نیز به روغن اضافه می‌شود.

 

آیا سیاه شدن روغن نشاندهنده رمان مناسب برای تعویض روغن است؟

 

بسیاری تصور می‌کنند که سیاه شدن روغن دلیل خراب شدن آن است. در صورتیکه عکس آن صادق است. یعنی اگر در یک دستگاه سالم روغن پس از مدتی استفاده سیاه نشد باید آن را تعویض نمود.

در یک موتور سالم زود سیاه شدن روغن بعلت خاصیت پاکنندگی روغن موتور است; یعنی ماده افزودنی پاک کننده در روغن موتور، دوده حاصل از احتراق را در خود بصورت معلق نگه می‌دارد و طبعا سیاه می‌شود. اگر روغن موتور شما دیر سیاه شده باید نگران شد. بدین معنی که روغن قدرت جدب و معلق نگه داشتن دوده‌ها و مواد زائد را ندارد. واین دوده‌ها و الودگی‌ها روی قطعات موتور و لابلای ان‌ها ته نشین شده و باعث عدم انتقال حرارت –سائیدگی –رینگ چسباندن و روغن سوزی بیش از اندازه و کاهش تراکم گاز و کشش موتور خواهد شد.

 

عوامل موثر در مدت کارکرد تعویض روغن موتور:

 

1-شرایط کار دستگاه و موتور

2-کیفیت مکانیکی موتور به ویژه سیستم سوخت رسانی و انژکتور‌ها و نیز وضیعت برق

3-کیفیت روغن موتور و سوخت مصرفی

4-کیفیت فیلترهای هوا و روغن

5-نوع و مدل و سال ساخت موتور و خودرو

6-مدت زمانی که روغن در کار‌تر می‌ماند

 

منظور از شرایط کار موتور و خودرو چیست؟

 

1-سرعت خیلی زیادخودرو (تخته گاز رانندگی کردن)

2-رانندگی با بارزیاد ودر سر بالائی‌ها و یدک کشیدن‌ها

3-زیاد در جا کارکردن موتور (مثل ترافیک سنگین)

4-رانندگی در سرما ;قبل از اینکه موتور کمی گرم شده باشد

5-به طور مستمر مسافتهای کوتاه را طی کردنوخودرو را خاموش و روشن کردن به ویژ در سرما

6-رانندگی در هوائی که خیلی مرطوب و یا خیلی گرد وغبار داشته باشد

 

لذا در این شرایط توصیه می‌گردد که روغن موتور زود‌تر تعویض گردد. با توجه به تجربیات موجود رعایت این نکته برای طول عمر موتور توصیه می‌گردد

 

نوع و کیفیت سوخت چه نقشی در تعویض روغن دارد؟

 

سرب موجود در بنزین که برای بهسوری بهتر به بنزین اضافه می‌شد پس از ورود به روغن باعث اکسید شدن سریع‌تر روغن می‌گردید. در حال حاضر این ماده از بنزین موجود در کشور حذف گردیده است. بنزین با اکتان پایین نیز به دلیل عدم یک احتراق کامل باعث اضافه کردن دوده بیشتر به روغن می‌گردد. استفاده از بنزینهای سوپر نیز این مورد را تاحدودی کاهش می‌دهد.

 

ایا نوع روغن نقش مهمی در مدت زمان تعویض خواهد داشت؟

 

عموما با بالا رفتن مدل خودرو‌ها شرایط موتور نیز ار لحاظسرعت و راندمان حجمی و در نتیجه فشار وارده و درجه حرارت ایجاد شده بالا‌تر می‌رود. سازندگان سعی نموده‌اند علاوه بر ساخت روغن‌های متنایب با مدل‌های جدید روغن هائی نیز بسازند که مدت زمتن تعویض ان نیز بیشتر باشد. لذا معتبر‌ترین مرجع برای تعویض روغن سازنده موتور است. سازندگان موتور معمولا موتور را برای حالت عادی (با شدت کار منوسط) ذکر می‌کنند. بدیهی است اگر شرایط کار موتور سخت‌تر شود باید زمان تعویض روغن را کاهش داد.

میزان کارکرد              نوع و کیفیت روغن موتور

3000کیلومتر             

CC/SC

 4000کیلومتر             

CC/SD

5000کیلومتر             

SE/CC

بیش از 10000کیلومتر 

SG

**این حروف مشخص کننده سطح کیفیت بر روی ظرف حاوی روغن درج شده است

توجه: اگر خودرو مدت قابل ملاحظه‌ای در یک طوفان خاک یا شن (مثل حرکت در نقاط کویری) کار کند وضعش از حالت عادی متفاوت است و روغن را باید در اولین فرصت تعویض کرد چون مقدار قابل ملاحظه‌ای خاک وماسه وارد روغن شده و انرا به گرد سمباده معلق در روغن تبدیل نموده است که اگر تعویض نشود به سرعت سائیدگی و فرسودگی ایجاد خواهدشد.

 

 

نکته جالب و مهم دیگر اینکه در سالهای اخیر با وجود معرفی استانداردهای بسیار بالا برای کیفیت روغن موتور‌ها توصیه زمان تعویض توسط سازندگان خودرو‌ها برای این روغن‌ها افزایش نیافته است وحتی کاهش یافته است. مثلا اکثر خودروسازان یک روغن API SJرا برای حدود 10000کیلومتر کارکرد توصیه می‌کننددر صورتی که با توجه به کیفیت بالای این روغن‌ها انتظار 20000کیلومتر وبیشتر می‌رفت. علت اینست در موتورهای امروزی میزان روغن سوزی به دلیل مسائل زیست محیطی;بسیار محدود شده و لذا سر ریز روغن جدید روی روغنی که داخل موتور است کاهش یافته و روغن داخل موتور بدون انکه توسط سرریز روغن جدید تقویت شود باید بار شدید کار در موتور را تحمل کندکه مسلما میزان این تحمل محدود خواهد شد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Hosein Kian 96/7/15:: 8:43 عصر     |     () نظر

اخیرا بسیاری از خودروهای وارداتی توسط برخی افراد سودجو از کشورهای حوزه خلیج فارس خریداری شده و پس از کمی تعمیر و دست کاری در آمپر خودرو، به اسم خودرو صفر در داخل کشور فروخته شده و سودهای کلانی را نصیب واردکنندگان کرده است. این درحالی است که حدود 80درصد از خودروهای وارداتی از طریق کشور امارات به ایران وارد می‌شود.

 

حتی به تازگی اخباری مبنی بر اینکه بیش از 150دستگاه از خودروهای وارداتی دست دوم تحت عنوان خودرو صفر فروخته می‌شود منتشر شده است. همچنین این احتمال می‌رود که بسیاری از افراد اغفال شده تاکنون بی‌خبر از این موضوع باشند. براساس گزارش‌های به دست آمده تعمیرکاران افغان در خیابان‌های خاصی در امارات متحده عربی، خودروهای مدل بالای با کارکرد 6 تا 8هزار کیلومتر را بازسازی کرده و توسط افراد سود جو به شکل حرفه‌ای مشابه یک خودرو صفر کیلومتر به مردم می‌فروشند. بر همین اساس امیر رشیدمهرآبادی کارشناس تشخیص خودروهای وارداتی برای ارتقای آگاهی خریداران خودروهای وارداتی ضمن اشاره به اینکه کنترل خودروهای وارداتی در گمرک کشور، اسنادی است و کمتر به مسائلی از قبیل مسائل فنی توجه می‌شود نکات مهم در هنگام خرید یک خودرو وارداتی را برشمرده که در پی‌آید:

1) تمامی اطلاعات واقعی یک خودرو وارداتی در متن برگ ترخیص گمرکی درج شده است لذا خریداران باید اصل برگه‌های ترخیص را با دقت بررسی کنند تا از سال ساخت خودرو، تجهیزات جانبی، شماره فنی، شماره موتور و شماره شاسی آگاه شوند و آن را با شماره‌های حک شده در لای درب خودرو پشت کمربند ایمنی (طرف راننده)، بدنه داخلی موتور، داخل اتاق زیر صندلی عقب و سینی داشبورد تطبیق دهند.

2) معمولا کد VIN  که همان شاسی خودرو است در سمت چپ شیشه جلو حک شده و همانند اثر انگشت افراد، این شماره برای خودرو منحصر به فرد است، لذا مشتریان حتما از طریق شبکه پست الکترونیکی شرکت سازنده اصلی خودرو اطلاعات سال ساخت را استعلام بگیرند.

3) در هنگام خرید یک خودرو وارداتی دقت داشته باشید که قطعات فرعی جایگزین اصلی نشود.

4) آمپر خودروهای جدید به صورت دیجیتالی بوده و استنباط عموم براین است که کیلومتر خودروهای جدید غیرقابل تغییر است. اما این باور درستی به حساب نمی‌آید چرا که کیلومترهای دیجیتالی قابل نفوذ هستند بنابراین بهترین وسیله برای آگاهی ازکیلومتر واقعی خودرو وارداتی، دستگاه دیاگ است تا به واسطه آن از طریق ECU یعنی همان مغز هوشمند خودرو اطلاعات درست کارکرد خودرو آشکار شود.

5) به گلگیرها و موم قطعات بدنه خودرو توجه ویژه داشته باشید.

6) چنانچه یک خودرو وارداتی، تصادفی و محل تصادف به جای صافکاری تعویض شده باشد، از طریق دستگاه‌های تعیین رنگ شدگی (مجهز به آهن ربا) قابل تشخیص نیست لذا برای اطمینان بیشتر از یک کارشناس حرفه‌ای در امر صافکاری و نقاشی استفاده کنید.

7) به دیسک چرخ‌ها و انتهای ترمز از لحاظ استفاده شدن وسائیدگی توجه کنید.

8) در هنگام خرید یک خودرو وارداتی حتما به لاستیک‌های آن توجه ویژه داشته باشید و به زائده‌هایی که شبیه میخ در اطراف و وسط لاستیک است دقت کنید، چرا که این زائده‌ها پس از 200 تا 300 کیلومتر از بین می‌روند.

9) موتور خودرو کارکرده به دلیل حرارتی که از خود ایجاد می‌کند بعد از 2 تا 3هزار کیلومتر آثاری را روی بدنه موتور ایجاد می‌کند.

10) چنانچه اگزوز خودرو گرم شود گلویی اگزوز تغییر شکل ظاهری می‌دهد. بنابراین به اگزوز خودرو توجه کنید.

11) روغن موتور خودرو صفر کیلومتر حتما باید تمیز باشد.

12) به غیر از چسپ‌هایی که روی قطعات مختلف خودرو و درون موتور قرار می‌گیرد بوی نویی خودرو نیز می‌تواند راهنمای خوبی با شد.

 

 

13)مراجعه به مراکز معتبر کارشناسی خودرو که دارای تبحر وتجربه کافی در این زمینه میباشند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Hosein Kian 96/7/14:: 10:28 عصر     |     () نظر

دنده‌ای

1396                                        44

1395                                        42

1394                                        41

اتومات

1396                                        51

1395                                        48

1394                                        46.5

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Hosein Kian 96/7/11:: 9:6 عصر     |     () نظر

 

E1

1391                            28

1390                            27.5

1389                            25.5

1388                            24

1387                            22.5

1386                            19

E2

1393                            34

1392                            32

1391                            30.5

1390                            28.5

1389                            26

1388                            24.5

1387                            23

1386                            21

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Hosein Kian 96/7/10:: 11:35 عصر     |     () نظر
<      1   2   3      >